Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://erejestracja.spsk1.szn.pl/.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń lub niezgodności wymienionych poniżej:
Część treści nie jest odczytywana przez czytnik ekranu;
Brak widocznego fokusa w przypadku niektórych stron lub ich części;
Fokus nie porusza się we wszystkich sekcjach stron;
Brak możliwości znalezienia innych podstron na stronie internetowej;
Zapewnimy dostępność cyfrową tych elementów do 30 września 2021r.
Deklarację sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest: Sławomir Rauchfleisch.
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie,
składać skargi na brak zapewnienia dostępności,
składać skargi gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji.
Żądanie musi zawierać:
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji (na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.)
Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mają możliwość skorzystania z następujących form pomocy:
osoby przybranej, czyli osoby dowolnie wybranej przez siebie w celu załatwienia swojej sprawy. Warunek – osoba ta musi mieć co najmniej 16 lat - Kancelaria Szpitala, wejście główne (od lądowiska), budynek Administracja II, pokój 1.14.
pocztą tradycyjną na adres Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 PUM, ul. Unii Lubelskiej 1, 71-252 Szczecin.
Szpital zapewnia dostęp do usług tłumacza migowego, zatrudniając 3 pracowników, w Szpitalu i Przychodni Specjalistycznej.
w sprawach szczególnych, z wyłączeniem sytuacji nagłych osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić (e-mailem, faksem, listownie lub poprzez inną osobę telefonicznie) chęć skorzystania z pomocy tłumacza PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposobu komunikowania osób głuchoniewidomych) co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem.
Zgłoszenie chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN można wnieść:
pisemnie na adres:
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 PUM
ul. Unii Lubelskiej 1
71-252 Szczecin
W w/w zgłoszeniu prosimy zamieścić następujące informacje:
imię i nazwisko Pacjenta, nr PESEL,
adres zamieszkania,
sposób kontaktu (e mail, nr. telefonu),
termin wizyty w poradni lub pobytu na oddziale.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Kontakt z Dyrekcją Szpitala
W celu ułatwienia kontaktu osoby niepełnosprawnej z Dyrekcją, Szpital udostępnia pomieszczenie znajdujące się budynku Specjalistycznej Przychodni Przyklinicznej (wejście „C” lub „D” piętro IV - winda), pokój nr 403. Spotkanie należy uzgodnić telefonicznie pod nr telefonu (91) 425 30 02 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@spsk1.szn.pl
Lokalizacja: Szczecin, ul. Unii Lubelskiej 1
Parking
Szpital zapewnia osobom niepełnosprawnym bezpłatne miejsca parkingowe. Z uprawnień tych korzysta osoba niepełnosprawna, która kieruje pojazdem samochodowym, a także osoba, która przewozi osobę niepełnosprawną legitymująca się kartą parkingową. Kartę parkingową należy umieścić za przednią szybą pojazdu samochodowego – w widocznym miejscu przedniej części pojazdu, w sposób umożliwiający odczytanie numeru i daty ważności.
Miejsca parkingowe
2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się przy głównym wjeździe na teren Szpitala, po lewej stronie (wjazd od strony lądowiska dla śmigłowców),
na wysokości dobudowy klatki schodowej Bloku Operacyjnego jest wyznaczone 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych (po prawej stronie wejścia „C”) – w chwili obecnej miejsce wyłączone z użytkowania – lokalizacja namiotu do wstępnej segregacji pacjentów SOR-u),
5 miejsc postojowych przy lokalizacji Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych, boczny wjazd do Szpitala przy budynku Św. Mikołaja, wejście „O”, - obecnie 2 miejsca wyłączone ze względu na trwające prace budowlane,
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 posiada następujące udogodnienia architektoniczne do obsługi osób z dysfunkcją ruchu, w tym również dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim:
Podjazdy
Do głównych szpitalnych wejść do budynków, obsługujących pacjentów prowadzą podjazdy i zjazdy dające możliwość poruszania się wózkami inwalidzkimi:
podjazd do głównego budynku szpitala: wjazd do wejścia głównego Szpitala (wejście „C”),
podjazdy w Szpitalu wyposażone są dodatkowo w poręcze, aby zapewnić bezpieczeństwo i ułatwić poruszanie się osób niepełnosprawnych,
drzwi przy wejściach głównych otwierają się automatycznie, pacjenci mogą swobodnie wjechać do Szpitala,
w punkcie informacyjnym (ochrona Szpitala) przy wejściu głównym dostępny jest pracownik, który w razie problemów pomoże znaleźć właściwą jednostkę szpitala,
dojazd do poradni specjalistycznych odbywa się od strony wejścia głównego po nawierzchni asfaltowej i płytkowej do podjazdu (pochylnia dla niepełnosprawnych) prowadzącego do głównego wejścia i holu. Podjazd do budynku jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych (barierki ułatwiające poruszanie się),
wejście do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego jest możliwe z poziomu terenu, (wejście „B”), przy wejściu do SOR znajdują się dyżurne wózki dla niepełnosprawnych,
dojazd do Oddziału Dziennego Chemioterapii, Poradni, Zakładu Diagnostyki Obrazowej i Radiologii Interwencyjnej, Zakładu Medycyny Nuklearnej, Pracowni Endoskopii oraz klinik w Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych - pochylnia (wejście „N”) lub łagodny wjazd z poziomu terenu (wejście „O”),
dojazd dla pacjentów Zakładu Diagnostyki Obrazowej i Radiologii Interwencyjnej (budynek główny Szpitala) – transport odbywa się po nawierzchni asfaltowej i płytkowej prowadzącej do wejścia z poziomu terenu (wejście „I”) lub wejście „B” i windą na poziom „0”,
dojazd dla pacjentów Klinik/Oddziałów jest przystosowany dla pacjentów niepełnosprawnych. Wjazdy do oddziałów odbywają się windami w głównym budynku Szpitala oraz Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych,
połączenie głównego budynku szpitala z Centrum Diagnostyki Nowotworów Dziedzicznych tunelem podziemnym (winda, poziom „0” przy sali wykładowej do poziomu „-1”) pozwala na wewnętrzne przemieszczanie między budynkami,
wszystkie ciągi komunikacyjne i drzwi do nich przynależne (zewnętrzne jak i wewnętrzne) w obrębie szpitalnych pomieszczeń dają możliwość poruszania się osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich,
dojazd do Szpitala jest możliwy komunikacją miejską, autobusami,
w obszarach Przyjęć pacjentów znajdują się dyżurne wózki inwalidzkie do użytku przez osoby niepełnosprawne.
Toalety
Na terenie Szpitala oraz Specjalistycznej Przychodni Przyklinicznej znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Toalety znajdują się w korytarzach ogólnie użytkowanych, wyposażone są w dodatkowe sprzęty ułatwiające wykonanie czynności higienicznych osobom poruszającym się na wózku.
wejście „B” lub „C” (parter), budynek główny po prawej stronie.
przychodnia (parter)
Zakład Diagnostyki Obrazowej i Radiologii Interwencyjnej (wejście „J”, parter)
Centrum Diagnostyki i Leczenia Nowotworów Dziedzicznych (wejście „N”, parter).
Windy
w budynkach Szpitala rozmieszczone są windy umożliwiające przemieszczanie się niepełnosprawnym pomiędzy kondygnacjami budynków,
wszystkie windy w szpitalu przystosowane są wielkością do potrzeb osób poruszających się na wózkach,
przywołanie windy jest możliwe łatwo dostępnym przyciskiem,
część wind posiada głośniki, przez które dostarczana jest informacja, na jakim poziomie się zatrzymały – dogodne dla osób niedowidzących.
Lokalizacja: Police, ul. Siedlecka 2
Budynek przystosowano do obsługi osób niepełnosprawnych w następującym zakresie:
wejście główne do Szpitala z poziomu terenu,
drzwi przy wejściu otwierają się automatycznie, pacjenci mogą swobodnie wjechać do Szpitala,
w budynku (parter) znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych,
przed wejściem głównym do budynku jest wyznaczone 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych,
w większości klinik znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych,
w budynku Szpitala rozmieszczone są windy umożliwiające przemieszczanie się niepełnosprawnym pomiędzy kondygnacjami budynków,
wszystkie windy w szpitalu przystosowane są wielkością do potrzeb osób poruszających się na wózkach,
przywołanie windy jest możliwe łatwo dostępnym przyciskiem,
wszystkie ciągi komunikacyjne i drzwi do nich przynależne (zewnętrzne jak i wewnętrzne) w obrębie szpitalnych pomieszczeń dają możliwość poruszania się osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich,
dojazd: do Szpitala jest możliwy komunikacją miejską.
Lokalizacja: Klinika Psychiatrii, ul. Broniewskiego 26
wejście/podjazd do Kliniki znajduje się w łączniku budynków AB i CD. Wejście dla osób niepełnosprawnych dostępne przez dostosowaną pochylnię. Miejsce parkingowe zlokalizowane obok pochylni. Drugie miejsce parkingowe zlokalizowane przed bramą wjazdową do budynku głównego.
winda – dostosowana wielkością dla osób niepełnosprawnych, umożliwia, przemieszczanie między kondygnacjami budynku,
toalety – we wszystkich budynkach Kliniki Psychiatrii znajdują się toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Prawo wstępu osób niepełnosprawnych z psami asystującymi do miejsc użyteczności publicznej
warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych,
Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy,
Osoby niepełnosprawne, korzystające z pomocy psa przewodnika, nie mają obowiązku informować o zaplanowanej wizycie.
Pies asystujący - oznacza odpowiednio wyszkolonego i specjalnie oznaczonego psa, w szczególności psa przewodnika osoby niewidomej lub niedowidzącej oraz psa asystenta osoby niepełnosprawnej ruchowo, który ułatwia osobie niepełnosprawnej aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020.1062 z póź zm.) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek zawiera:
dane kontaktowe wnioskodawcy,
wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 14 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny uzasadniając brak możliwości zapewnienia dostępności, może zaproponować alternatywny sposób dostępu.
W przypadku niezapewnienia dostępności wnoszący możne złożyć w ciągu 30 dni skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020.1062 z póź zm.) do Prezesa Zarządu PFERON.