Deklaracja dostępności serwisu Medyczny Portal Informacyjny

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie

zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://erejestracja.spsk1.szn.pl/.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń lub niezgodności wymienionych poniżej:

Zapewnimy dostępność cyfrową tych elementów do 30 września 2021r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Tą samą drogą można:

Żądanie musi zawierać:

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji (na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.)

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się mają możliwość skorzystania z następujących form pomocy:

  1. osoby przybranej, czyli osoby dowolnie wybranej przez siebie w celu załatwienia swojej sprawy. Warunek – osoba ta musi mieć co najmniej 16 lat - Kancelaria Szpitala, wejście główne (od lądowiska), budynek Administracja II, pokój 1.14.
  2. kontakt poprzez:
    • wysłanie e-maila na adres: szpital@spsk1.szn.pl,
    • przesłanie faksu pod nr 91 425 30 01; tel. 91 425 30 02 (biuro Dyrektora),
    • pocztą tradycyjną na adres Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 PUM, ul. Unii Lubelskiej 1, 71-252 Szczecin.
  3. Szpital zapewnia dostęp do usług tłumacza migowego, zatrudniając 3 pracowników, w Szpitalu i Przychodni Specjalistycznej.
  4. w sprawach szczególnych, z wyłączeniem sytuacji nagłych osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić (e-mailem, faksem, listownie lub poprzez inną osobę telefonicznie) chęć skorzystania z pomocy tłumacza PJM (polskiego języka migowego), SJM (systemu językowo-migowego) lub SKOGN (sposobu komunikowania osób głuchoniewidomych) co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem.

Zgłoszenie chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN można wnieść:

pisemnie na adres:

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 PUM
ul. Unii Lubelskiej 1
71-252 Szczecin

lub e-mail: sekretariat@spsk1.szn.pl

W w/w zgłoszeniu prosimy zamieścić następujące informacje:

Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Kontakt z Dyrekcją Szpitala

W celu ułatwienia kontaktu osoby niepełnosprawnej z Dyrekcją, Szpital udostępnia pomieszczenie znajdujące się budynku Specjalistycznej Przychodni Przyklinicznej (wejście „C” lub „D” piętro IV - winda), pokój nr 403. Spotkanie należy uzgodnić telefonicznie pod nr telefonu (91) 425 30 02 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@spsk1.szn.pl

Lokalizacja: Szczecin, ul. Unii Lubelskiej 1

ParkingParking

Szpital zapewnia osobom niepełnosprawnym bezpłatne miejsca parkingowe. Z uprawnień tych korzysta osoba niepełnosprawna, która kieruje pojazdem samochodowym, a także osoba, która przewozi osobę niepełnosprawną legitymująca się kartą parkingową. Kartę parkingową należy umieścić za przednią szybą pojazdu samochodowego – w widocznym miejscu przedniej części pojazdu, w sposób umożliwiający odczytanie numeru i daty ważności.

Miejsca parkingowe

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 posiada następujące udogodnienia architektoniczne do obsługi osób z dysfunkcją ruchu, w tym również dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim:

PodjazdyPodjazdy

Do głównych szpitalnych wejść do budynków, obsługujących pacjentów prowadzą podjazdy i zjazdy dające możliwość poruszania się wózkami inwalidzkimi:

Toalety

Na terenie Szpitala oraz Specjalistycznej Przychodni Przyklinicznej znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Toalety znajdują się w korytarzach ogólnie użytkowanych, wyposażone są w dodatkowe sprzęty ułatwiające wykonanie czynności higienicznych osobom poruszającym się na wózku.

WindyWindy

Lokalizacja: Police, ul. Siedlecka 2

Budynek przystosowano do obsługi osób niepełnosprawnych w następującym zakresie:

Lokalizacja: Klinika Psychiatrii, ul. Broniewskiego 26

Prawo wstępu osób niepełnosprawnych z psami asystującymi do miejsc użyteczności publicznej

Pies asystujący - oznacza odpowiednio wyszkolonego i specjalnie oznaczonego psa, w szczególności psa przewodnika osoby niewidomej lub niedowidzącej oraz psa asystenta osoby niepełnosprawnej ruchowo, który ułatwia osobie niepełnosprawnej aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.

Procedura wnioskowo-skargowa

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020.1062 z póź zm.) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Wniosek zawiera:

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 14 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny uzasadniając brak możliwości zapewnienia dostępności, może zaproponować alternatywny sposób dostępu.

W przypadku niezapewnienia dostępności wnoszący możne złożyć w ciągu 30 dni skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2020.1062 z póź zm.) do Prezesa Zarządu PFERON.